LG HLX56S zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HLX56S zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Ruud_69 29-04-2012
Geschreven voor: LG HLX56S zwart, zilver

Sinds ca. 8 weken ben ik in het bezit van de LG HLX56S Soudbar. Ik heb deze aangesloten op mijn LG 37LG7000 LCD TV.
De soundbar is vrij eenvoudig aan te sluiten. Ook het gebruiksmenu is duidelijk en laat zich eenvoudig doorlopen. Via Wifi is de soundbar aangesloten op het thuisnetwerk en internet. Er zijn op de LG-market vele apps beschikbaar. Handig is ook een app die een smartphone veranderen in een remote-controle voor deze soundbar.Ook zijn er zeer regelmatig updates voor de firmware te downloaden, persoonlijk vind ik het prettig dat het apparaat zelf aangeeft wanneer een nieuwe update beschikbaar is.

Het geluid was echt een verrassing. Zoveel sound uit zo'n klein apparaat (plus subwoofer) had ik echt niet verwacht. Voorheen had ik voor audio geweldig geluid uit grote Bose boxen maar deze pasten niet meer in het interieur. Omdat mijn tv in een nis in de wand is ingebouwd werd het geluid enorm gedempt en kwam niet tot z'n recht. Daar ik weinig ruimte over had in de nis(11,5 hoogte, 104 cm breedte en 23 cm diepte, zocht ik naar een platte niet te diepe soundbar. Met een hoogte van 9,5 cm een breedte van 100 cm en een diepte van 21 cm paste de LG HLX56S precies in de beschikbare ruimte. Het apparaat heeft een mooie design. Edelstaal front en zwarte pianolak bovenzijde, daarbij een iets vooruitstekende gebogen deel met sleuf voor schijven.
Het is een gemak dat één apparaat veel diverse schijven 'slikt' 3D, Blu-ray, DVD en CD (R). Daarbij een Ipod-docking en USB-slot.

Over de duurzaamheid durf ik nog niets te zeggen maar heb deze met een 8 gewaardeerd vanwege de update mogelijkheid van de firmware. Ook dit geeft duurzaamheid.

Mijn conclusie: Een mooi apparaat met verbijsterend goed geluid en veel mogelijkheden.

Ton76 02-09-2011
Geschreven voor: LG HLX56S zwart, zilver

De featureset is zeer uitgebreid. De soundbar is voorzien van een overvloed aan internet applicaties zoals Youtube, Picasa, Google Maps, vTuner, AccuWeather, Cinetrailer, etc.

De soundbar ondersteunde vrijwel alle recente audio formaten, ook DTS-HD (Master Audio), terwijl op de LG website bij de specificaties van de HLX56S “Nee” staat vermeld achter DTS-HD.

De werking van draadloos internet i.c.m. met mijn Netgear WNDR3700 router gaat probleemloos. Ook verbinding maken met een thuisnetwerk gaat prima. Dus het afspelen van verschillende soorten media files via het thuisnetwerk hoort tot de mogelijkheden. Media files kun je uiteraard ook via USB drive afspelen.

WiFi-direct: Hiermee kun je vanaf bijvoorbeeld je smartphone rechtstreeks foto's of films streamen naar de soundbar. Dit doe ik vanaf mijn Android smartphone, en dit werkt mooi!

Minpunten m.b.t. ondersteunde media files:
- backup van een DVD (VIDEO_TS folder) afspelen lukt niet.
- van een ISO image lukt niet
- streamen van een Full HD MKV gaat niet zonder schokken (maar dit kan ook aan mijn netwerk liggen, wired heb ik nog niet geprobeerd), lokaal via USB drive gaat wel probleemloos

Als leuke aanvulling kan i.p.v. de bijgeleverde afstandbediening ook je smartphone (ik heb een Android: HTC Desire HD) als afstandsbediening gebruikt worden. Niet noodzakelijk, maar wel leuk dat het kan.

Met de Simplink-technologie kan je met eenzelfde afstandsbediening alle audio- en videoapparatuur van LG bedienen. De bijgeleverde afstandsbediening heb ik dus nog niet veel nodig gehad.

De subwoofer maakt draadloos verbinding met de soundbar en kan op elke gewenste plaats neergezet worden.

De soundbar beschikt over 1080p upscaling waardoor DVD’s in goede kwaliteit te zien zijn.

De soundbar is ook voorzien van een radio tuner met RDS, maar deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten:
- Draadloze actieve subwoofer
- Geluidskwaliteit
- Design
- 1080p upscaling
- Zeer uitgebreide featureset waaronder veel internet applicaties
- WiFi-direct

Minpunten:
- Geluid van de fan (welke na ongeveer 30 minuten start)
- Ontbreken van ondersteuning van verschillende media formats (VIDEO_TS, ISO)
- LG Smart TV / LG Apps Store is in Nederland nog niet beschikbaar

zie mijn uitgebreide review op:

Pierre45 17-07-2011
Geschreven voor: LG HLX56S zwart, zilver

Wij hebben een LG TV 42LX6500 en soundbar HLX56S aangeschaft. (Samen met een Logitech all-in-one Harmony).
Combinatie TV - soundbar is super. Geluid via optical (speciale kabel ervoor gekocht) geeft een heel mooi effect. DVD in 3D is super !!!!!
Jammer dat de soundbar HLX56S nog niet toegevoegd is aan de software bij Logitech. Hierdoor wel wat problemen met het aan- en af zetten. We moeten nu nog alle 3 de remote-controles gebruiken.

Neo67 27-06-2011
Geschreven voor: LG HLX56S zwart, zilver

Deze set nu een paar dagen in bezit. gekozen voor een soundbar om zo min mogelijk boxen in het interieur te krijgen wetende dat dit een minder geluid zou geven.

redenen voor aankoop waren.
-vormgeving
-Wlan
-mogelijkheid tot afspelen films via soundbar
-draadloze subwoofer.

Het apparaat laat zich moeiteloos installeren, en zonder de gebruiksaanwijzing te raadplegen kreeg ik hem gebruiksklaar.

Het geluid is goed te noemen, niet spectaculair maar denk het beste wat je van een soundbar kan verwachten. De draadloze subwoofer is reuze handig en heeft een plaatsje aan de ander kant van de kamer gekregen.

enkele Kritische kanttekeningen:

Het toestel is vrij traag met afspelen en het menu geeft ook geregeld vertraging als je een ander menu item aan kiest. speelt niet alle formaten af, divx kan je wel afspelen maar daarvoor moet je op de website van Divx een bestand downloaden.
De radio stelt niet automatisch zijn presets in, deze moet je volgens de handleiding een voor een instellen. beetje omslachtig anno 2011.
Internet maakt gebruik van applets en hierdoor heb je ook weer een beperkte functionaliteit op websites.

Kreeg bij de set 4 3d films bijgeleverd. Deze gaven via de blue ray speler een prachtig beeld. Ben helaas nog niet in het bezit van een 3d hd tv maar toch was het verschil te zien vergeleken met een gewone speler.

Al met al tevreden en hoop dat ik de komende weken nog meer mogelijkheden van het apparaat ondek.

willow1974 23-06-2011
Geschreven voor: LG HLX56S zwart, zilver

Sinds 2 dagen deze soundbar in huis.
Samen gekocht met de LG 47LW560S 3D televisie.

Zeer eenvoudig aan te sluiten en perfect gebruiksgemak.
Het geluid is echt super en erg ideaal die draadloze subwoofer, geen extra draadjes en dat is toch wel erg prettig.

Geen vertraging mbt tot beeld en geluid dus zeker een aanrader.
Wij gaan hier heel veel plezier aan beleven en met alleen een tv en deze soundbar heb je alle andere apparatuur niet meer nodig muv van bijvoorbeeld een UPC kastje.

Kortom dik en dik tevreden met deze aankoop.